torsdag 4 september 2014

Wonder Woman

Indeed! 
Idag har jag känt mig som en riktig wonder woman. Jason's födis kalas vol 1 och vol 2 avklarat, imorgon är det Vilda Västern kalas som gäller. 

Den bara måste jag ha, mitt i prick tyckte Pate;)

Igen kom stunden då man märker att Tiimari lämnat ett tomrum efter sig. Var kan man bäst skaffa sig prylar till barnkalas i denna lilla by om man inte vill ha Cars- eller Spidermanmotiv från Honkkis eller Tokmanni? Tre små rum hade söta sugrör, men ser nog ut att bli en rutt till Åbo imorgon iallafall.


Städa, byka, upp med hundskiten från gården -Phoebe tömmer roskisen - baka, koka sylt -Phoebe äter mat från bordet- handla, söka och föra barn -Phoebe rotar i matkassen-  laga mat, tvätta golv -Phoebe går förbi mig med en hel batong i munnen... Huuuuh, kände hur stressen kröp upp på mig. Jag ville ju att det sku vara städigt då gästerna kommer. Kändes som ett omöjligt uppdrag ännu imorse, men jag överlevde! Men undrar hur det är i andra familjer, är det 'wonder woman' i huset som står för att ordna födiskalas och baka och fixa? Hos oss är det iallafall så. Säkerligen är det helt och hållet mitt eget fel då jag kanske själv tagit det som min uppgift... men jag har ju bakom mig en wonder familj oxå, hjälpen finns alltid nära:) 
Imorgon blir det mera bilder på kakor och kalas. 


//Joanna


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar