onsdag 27 maj 2015

Baka, baka... glasskaka!

Och vem orkar ha "socker-lakko" helatiden? Det var alltså dags att baka. Länge sen sist faktiskt och  måste nästan lite skylla på arbetskamraten Lisen som gav vink om Hembakat på facebook och gjorde att jag fick inspiration till att baka igen :) Lönar sig att gå och gilla den sidan för där kommer på rullande band recept på goda bakverk!

Det blev idag alltså
GLASSIG MJÖLKCHOKLADCHEESECAKE
och det är just precis så gott som det låter, lovar!

Receptet och instruktioner hittar du HÄR >>
Jag använde som choklad Fazers blå och det fungerade bra i den här kakan. Lät bli att garnera med choklad då jag inte ville ha det för sött och la till ännu granatäppel till sist. 
Det blev just precis som jag hoppades, nam:)

En väldigt enkel kaka som du hinner göra dagen innan till skolavslutningen!



 Jason hade som uppgift att skala granatäpplet. De gick väl helt bra, förutom att han sa sig förvandlats till en zombie och köket såg ut som om det snarare slaktats nåt djur än skalats ett granatäppel. Men definitivt en uppgift han gärna gör om  ;)


Kan äntligen säga att det börjar lugna ner sig på jobbet och jag kan få lite normal rutin på familjeliv/arbetsliv/fritid. En massa på gång nu, både inomhus och utomhus :)

Kika gärna in efter nån dag igen så ska jag lägga in lite resebilder från Gdansk! Det var en så skööön och avslappnande semester, njöt nog till 100%. Måst säga ännu att det är lyxigt och skönt att äta restaurangmiddag och dricka skumppa till morgonmål, men det är prislöst att få komma hem till ett städat hem med glada barn, nybäddad säng och chokladkaka i kylen. 
Tack Lisa och Jan, det lever man länge på ♥ 

// Joanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar