onsdag 3 juni 2015

En runda på gården

Innan jag går igenom Gdansk fotona så kommer här några bilder från gården. Ju fler somrar som kommer destu mer väntar jag på att få pynja på gården. Ja vet, mommovarning!  Tänka sig vad man blivit gammal då man nuförtiden prata om blommor och gödsel och vad man ska plantera var :) 
Näh, men det är väl okej att bli gammal för älskar trädgårdsterapi! 


Städade upp lite i hopp om att de sku se sådär snyggt ut, för en stund iallafall...


...tills Phoebe och hennes lärjunge Ellen uppenbarar sig och deltar i trädgårdsarbetet, 
sen är inget mera sig likt!



En planterar och en annan gräver upp! 

En nykomling i hundgården i år var röda gullvivor. Hade faktiskt aldrig sett såna förrut, men enligt google är de inte alltför ovanliga. Och nu då jag vet det så ser jag ju av dem här som där :) Men de plocka jag bort för gillar inte varken gula eller rödoranga blommor :)  Till höger Rosenmandeln, mera i min smak med fina ljusröda blommor som blommar riktigt i början av sommaren.


Ett projekt som väntat redan 2 år,
 fick äntligen nergrävd stenkanten och hit hade jag tänkt plantera lite pioner mellan stora stenarna och framtill vet jag inte riktigt ännu vad jag ska hitta på. 
Här är det tänkt att vi ska begrava Dharma's aska ♥ 

Den här delen av gården har inte annars heller fått så mycket uppmärksamhet,  sakta men säkert...


Följande projekt är stengången...
Det går en gammal stengång till ingången och brevid den har vi alltså lagt betongstenar. Problemet har varit att den gamla stengången av naturstenar tar slut vid trappan när jag helst sku villa att den fortsatt lika långt åt andra hållet. Har nu kommit på en lösning! Det får bli en låg terass på andra sidan istället för stengång. Ser redan framför mig en skön gunga på vår fina terass. Bäst att ta spaden i handen, för behöver göras lite grundarbete innan. Vad glad Pate säkert blir igen ;) 

Gången smalnade dessutom av närmare mot trappan, men den snutten är nu fixad





Värst av allt att är att Adelie och jag är väldigt sjuka på lekstuga... 
Hur vi ska lösa det vet jag inte! Vågar inte ens säga högt åt Pate vad vi planerar :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar