tisdag 16 februari 2016

Bygga hus på en dag

Nu har vi kalasat färdigt, pust! Det är tufft att festa hela veckoslutet, först släktkaffe ena dagen och sen kompiskalas andra dagen. Adelie som blev firad på sin 6 -års dag var nog inte nära på lika slut som hennes mamma... huh, baka 4 kakor på ett veckoslut blev kanske lite too much iallafall!  :)

Födiskaka #1  
Fyllning krossade jorgubbar och vitchokladgrädde

Färggrann kaka åt färggrann fröken
Fanns knappt med tid att dekorera,
så för att de inte skulle bli allt för tråkig kaka så blanda jag lite färger i marsipanen.

Presenten
Det här med att luska ut vad mina barn vill ha till födelsedag/julkapp har inte alltid varit så enkelt. Då man frågar vad de önskar sig så säger de att de vill ha en överraskning och att de inte vill säga vad det sku kunna vara. Så gjorde de också denna jul. Nå, vi försökte luska ut vad de sku gilla och gjorde vårt bästa med att hitta överraskningar. På självaste julaftonen kläckte Adelie ur sig att hennes högsta önskan är ett Barbiehus, och att hon har berättat det till julgubben så han vet nog att hon inte önskat sig något annat. Nå ni kan ju gissa om julgubben hämta ett barbiehus... nä, de gjorde han inte. Precis som inte heller Jason fick guldtossor förra julen. 

Nu då det var dags för födis så visste ju vi vad hon önskar sig, så nu var det ju enkelt, eller så inte. Jag ville absolut undvika att  skaffa ett enormt stort ruckel plasthus, som kostar dessutom en förmögenhet bara för att det heter Barbie. Fanns heller ingen tid för att bygga ett själv. Googlade mig fram till ett perfekt köp! Kidkraft hade många fina dockhus till Barbiedockor och dessutom kom de med färdiga möbler av trä. De var ju inte billigt men i och med att de på nätet fanns med -40%,  så var det nog ett bra köp. Kostade heller inget att få det hemskickat.  


Pate fick bygga hus på en dag, för en gångs skull nånting som går att bygga på en dag :)
Adelie glömde inte att nämna varannan mening att det faktiskt var hennes bästa dag någonsin, perfekt ♥ Och för mig öppna sig en massa nya visioner och idéer. Nu skall vi börja inreda dockhuset! Pate tyckte det var ett bra köp ifall det sysselsätter också mig en tid framåt och jag lämnar honom en stund ifred (=han behöver inte bygga på vårt hus, tror han) WIN-WIN liksom.




Passade på att virka en badrumsmatta då de andra skruvade på huset. 





  

Spökkalas
Jo det var slut på prinsessor och glittriga tiaran. På söndagen hade vi Halloween kalas på vändagen.  Spännande och roligt! 

Mera bilder på kommade SNART bara jag hinner gå igenom resten av fotona, så kika in pånytt för kalastips.

En riktigt skön vecka till alla! 

Snart ska jag bomba er med valpbilder igen.... Nya Gwaihir's valpar som växer i valplådan så det brakar ♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar