fredag 13 juni 2014

Fredagen den trettonde

Överlevde just och just! Telefonen numera med sprucken skärm och en sjuk hand efter att ha slagit armbågen i hörnet av ett skåp, med hela symaskinens tyngd som jag försökte få ut från högsta skåpet. Om inte barnen varit i samma rum så hade jag nog sagt några fula ord. Bilen har nu varit denna vecka redan till två olika bilverkstäder och ännu har den samma fel, men det är väl lite alltid så med dom här bilarna, aldrig går det riktigt enkelt eller BILLIGT  att fixa. 
That's life! 

Stolöverdragen lappaade, hoppas på att de skulle hållas hela en tid framåt igen


Symaskinen fick stå och vänta en stund innan jag hade lust att börja sy nånting alls, speciellt då min hand  ännu också känns lite handikappad. Fredagkväll och ett glas vin, och nu är äntligen stolöverdragen fixade som hade gått sönder redan långt tillbaka. Jag kan alltså nu med gott samvete börja sy gardiner till matsalen. 


"Gammelmamma" Lempi's symaskin. Ingen Porsche
precis men om man är riktigt försiktig och öm med den så fungerar den helt prima, iallafall ibland:)




 Det ska bli likadana gardiner till matsalen som vi har i vardagsrummet. Linnetyget från Ikea har jag haft redan lääääääänge väntande i skåpet, men nu ska det nog bli av!

Det här är Åke

Åke är Riona's och Peppers valp, och han är nu 3 veckor gammal!


Söt eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar