onsdag 11 mars 2015

Med huvudet under armen

Jaa-a, ibland undrar jag varför man skall vara så stark och så envis med vissa saker. Att det kan vara så svårt att bli hemma då man är sjuk. Nå nu kan man väl säga att jag är i levandes böcker igen, huh. Vi har dessuotm varit ovanligt flunssiga hela hösten, vintern och nu våren ännu på. Jag har min teori om att det kryllar av bakterier i källaren vår då den är våt pga av att det är helt öppet till marken ända och en ovanligt varm vinter på... men, men det är "under constuction" så hoppas vi får det snart torrt igen!

Tiden flyger och våren är här. Och det betyder att gården är full av vårblommor... nähä de e int sant, , den är full av HUNDSKIT! Ack och ve, halva gården krattad, bara andra halva kvar. Kratta löv är en sak men kratta hundskit de e int rolit. Sen ännu till en liten Ellen som int låter sig ta fast utan springer runt som en blådåre... det blir hundtvätt rätt så ofta! 
Men nog är det skönt med SOL!!

Får  njuta av vårblommorna inomhus än så länge!

Bäst av allt med den här våren är att jag fick av Pate en ny cykel till födis!! Va jag blev glad!!! Nu ska det bli cykelutfärder för den här soffliggar familjen ;)

KTM TOURELLA 7

Barnen har varit extra mycket i luven på varandra då jag varit sjuk, men nog är dom så roliga med sina kommentarer och funderingar. Måst dessutom dela med mig Adelies diskussion med en annan flicka från då de var på teater förra veckan.

A: Jag kan finska
J: Jag oxå
A: Jag pratar finska med pappa
J: Jag vet int hur din pappa ser ut
A: Han har inget hår
J: Min pappa har int heller hår
A: Min pappa hade hår före jag föddes
J: Min pappa hade oxå hår före jag föddes
A: Min pappa hade vitt hår
J: Min pappa hade svart hår


Imorse blev det gräl över det här...

Jason: Adelie, vad blir 4 + 4 ?
Adelie: Mamma säg int jag vet nog!
Jason: Nå vad blir det? kan du räkna?
Adelie: Jo jag vet, det blir två fyror!
Jason: Nähä, det blir åtta!
Adelie: Men det är oxå två fyror 

osv ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar