måndag 23 februari 2015

Ellen med jetlag

Nu är hon här! Världens sötaste Ellen, så vi väntat på henne! Tänkte först att oj vilken lugn liten valp hon är, tills det var dags att sova. Stackars Ellen hade rest ända från Atlanta, till New York och sen ända fram till lilla Pargas och nu hade hon ju jetlag. Hon sov på dagen och hade full fart på natten. Jason sa att Luna lär nog henne och sova för Luna är en mästare på att sova. Phoebe har lärt Ellen var man får gå och var man int får gå, eller närmare sagt, var Phoebe går får INTE Ellen gå:)


Ellen är alltså officiellt MusicBox Let's Dance to Gwaihirs, dotter till vår Bobby. Jag befarar att Phoebe har fått en efterföljare... för hon har helt skrämmande mycket likheter i temperamentet som Phoebe! 



Hon är världens sötaste lilla löwchen tjej och 
hennes ägare Adelie är mer än stolt över sin nya hund ♥



Här kommer vi passligt in på 
Pälsvård vol 2
Shampodjungeln, vad ska man egentligen använda för shampon på en löwchen? Jag har under åren prövat mig fram med otaliga olika shampon och slutligen fastnat för Chris Christensen serien. Den har en hel del olika produkter och är dessutom lätt att få tag på. Till mina lortgrisar har jag gillat bäst Chris Christensens Clean Start. Den använder jag speciellt då när mellanrummet mellan tvättarna blivit för långt. Den är djuprengörande och löddrar väldigt lätt. Nu på prov hade jag även PSH Titanio som jag beställde via Lea Saarikivi, länken till nätsidorna PAWTEAM>>  Har än så länge använt PSH:n rätt så kort tid, men den fungerade nog bra som djuprengörande den med, närmast väl menad till vit hund. Alla dessa har jag även testet på eget hår, fungerar!;)

 Allra viktigaste är att om mellanrummet mellan tvättarna blivit långt så får du sätta nästan dubbelt så mycket tid på själva tvätten, dvs. inget fuskande! Skägget brukar jag tvätta med Chris Christensen White on White och efter det med Marseille tvål som finns att köpa i nästan alla matbutiker. Är skägget smutsigt så gäller det att gnugga! Om det inte behövs så djuprengörande shampo så har jag använt Chris Christensen Spectrum Ten Shampo eller  Chris Christensen Proline Fair Advantage Shampo. Den senare innehåller både vårdande och djuprengörande shampo, fungerade bra men med min astma så hade den en alltför stark doft. På de mest smutsiga ställen har jag även provat på galltvål som man kan köpa från apoteket, inte dålig den heller. Sen är det ju bara så att endel hundar är prinsessor och andra är lortgrisar, så vissa hålls inte rena som några minuter efter tvätt!


Bästa resultatet får man av att tvätta tillräckligt regelbundet så att de inte hinner komma djupa missfärgningar i pälsen. För dom fläckarna lossnar inte ens med att gnugga. Sen då du fått gnuggat pälsen helt ren så ska det vara balsam!! Det får bli pälsvård vol 3;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar