måndag 9 februari 2015

Upp i backen!

Nu står kakan i kylskåpet och väntar på morgondagens gäster! Min lilla rödhåriga prinsessa fyller 5 år på tisdag och imorgon ska vi fira henne. Jag fick idag inbjudan av henne till kalaset, tur så, för hade varit snopet ifall jag inte fått vara med:) 



Snowboard
På lördagen packa vi bilen och riktade oss mot MeriTeijo, vi sku i slalombackarna med barnen för första gången. Jag tror att det är minst 9 år sen jag senast varit i backen med snowboard... så jag var lite pirrig i magen för både barnens och min del. För att inte tala om hur det sku gå med Pate och hans knän...!

Vi överlevde, allihopa! 

Båda barnen åker nu snowboard, är helt imponerad över hur snabbt barn lär sig. Jag var 15år då jag första gången åkte snowboard och jag minst sagt grina i backen!



"Mamma släpp mig"
"Nej, jag vill int bromsa!"
"Såg du mamma, jag hoppa"
"Rör int mig, jag far själv"
"Se mamma hur cool jag är"

Vädret var annars fint men lite vått, tur så hade jag packat byteskläder...

Nu är det nog godnatt som gäller, 
man kan ju undra varför jag väljer att göra kakor alltid mitt i natten...

2 kommentarer:

  1. Fint! Var är mammas skidor / snowboard? :) Själv håller jag på att lära mig skida slalom igen - med hjälm (ganska skönt me hjälm på!!). Igår var vi och skida flata med Milly och det gick bra!

    SvaraRadera
  2. Jo hjälm sku nog vara bra! Ja åka nog några gånger med Lisas snowboard, och hade musklerna sjuka redan efter några åk...!! Min egen snowboard var täckt av sågspån och hade dessutom rostat efter takremontten😂 Flata är väl nästa på listan, Ina hota ta med mig😉

    SvaraRadera