måndag 13 april 2015

Ingen vanlig dag

Henkesi Edestä
Kotwicas släkten är ju inte stor och att en av de fyra Kotwican som bor här i Finland är en filmregissör är ju nog lite häftigt. Resten av dem bor ju jag med ;) Alltså Jasons och Adelies farbror Petri Kotwica har igen kommit ut med en ny film. Filmen heter Henkesi edestä och utspelar sig faktiskt i Pargas och Åbo!




Förra veckans fredag var premiär och på torsdagen var det "kutsuvieras ensi-ilta"! Med gasen i botten efter jobb siktade vi mot huvudstaden med Pate. Så spännande med lite extra program sådär mitt bland det så vardagliga livet. Arbetskläderna bort och fram med finkläderna. Efter filmen var det cocktail tillställning på Restaurang Palace. I tell you, vardagen kändes långt ifrån där var man stod och skakade hand med kända finska skådespelaren och smuttade på lite skumppa och njöt av den fina utsikten mot havet, vau! Int ofta man får uppleva sånt. Nå men nu är det redan måndag och nu känns det redan låååångt ifrån. Jobb 6 dagar i veckan och tidiga väckningar och skolningar i Hfors ser till att jag int glömmer bort hur min vardag ser ut.

Hopp hopp på bio nu alla!

Andra fr.h är Petri
Hade nog haft lust att gå omkring med kameran i högsta hugg (bonga kändisar!:)) och fotat allt vad jag hunnit, men det var nog inget ställe för att göra det och bestämde mig att njuta av bara stunden istället. Men på söndagen var vi till Skanssi för lite shopping och då kunde jag inte låta bli då vi såg dehär afficherna.

Trevlig fortsättning på veckan åt er alla!

...nu bara väntar jag på att få målfärgen på posten så att jag kan börja måla om här...


ps. Att gå på bio när man har karkkilakko var ju int så najs, men karkkilakkon håller ännu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar