onsdag 1 april 2015

Jobb, jobb och mera jobb

Nog är det ju bra att det finns jobb, 
men ibland kanske man inte riktigt kommer ihåg sina gränser för hur mycket jobb man orkar med. 
Nå, men då den här månaden är avklarad så blir det mini-semester!! 


Det snart påsk och det så här års som det börjar klia i mina fingrar med allt som gäller med remont. Solen syns till mera och man ser allt bättre alla skavanker på det här gamla huset som bär namnet Villa Bärre. Känns mera som Villa Värre för tillfället...

Helst sku jag riva både köket och tamburen på en gång, måla tak, väggar, byta lister, byta golvet, nya möbler. ALLT och helst imorgon direkt efter jobbet! Får nog än en gång hejda mig och ta en sak i taget... gud va tråkigt att vänta då man sku villa ha allt klart direkt! 

Men måla, de ska jag! 
Först ska jag testa den här målfärgen på lite små möbler och prylar. 
Sen får jag ta tag i en liten större pensel, för nu ska nog tamburstaket få en ny färg. 

Har inte tidigare målat med kalkmålfärg. 
Eller de e int sant, målade ju sockeln med kalkmålfärg,
men de här är kanske inte riktigt samma sak :)

Återkommer med bilder på hur det blev! Måst ju först beställa målfärgen till taket, hoppas int motivationen hinner förvinna innan jag får den hem ända...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar