fredag 23 juni 2017

Kaffekalaset

Här kommer fortsättning på förra inlägget, dvs fotona från kaffekalaset. Efter dopet/bröllopet hade vi kaffekalas hemma hos oss, på Villa Bärre. Tack ännu till prästen Sara som gjorde att stämningen kändes just precis rätt.


Som säkert många redan såg på min facebook sida så hade vi en väldigt fin kaka!! Den hade min goda vän Johanna Hotanen gjort och hennes kakor hittar du under namnet Cakeheaven på fb, kolla länken här >>  Smörgåstårtorna är de min käre pappa som står för. Han är nog en mästare på att göra goda och fina smörgåstårtor! Så för mig blev det bara att se till att hushållet var rent och gården i ordning och baka några yoghurtskakor. Kan inte ännu heller förstå att förberedelserna gick så smidigt som de gick, jag var ju inte ens stressad. Ibland så, allt som oftast inte :) 




Vi hade ju vädergudarna på vår sida och var helt ljuvligt att se hela gården i använding.






Vi fick oss faktiskt en liten överraskning vi med, lite ris i håret. 




Hoppas jag inte nu blir hängd för att jag lägger ut lite bilder på mina släktingar och vänner utan att fråga lov först...! Kunde inte låta bli då jag tyckte de var så lyckade. Ni var ju faktiskt på min gård så då har jag väl rätt att fota och publicera bilder av er, eller hur? ;) 

Min syster Lisa, min högra hand då det gäller att få någonting gjort! 


Lillebror Conny, mormor Paula och storebror Robban 


Morbror Jukka med sambo Malla (som tyvärr nu bara håret syns på bilden), moster Irmeli med man Harri och mormor Paula


Vince gudföräldrar Ina och Sabina och festens sötaste gäst Amelia ♥




 Morfar och mormor ♥




Här ännu några bilder från lite annan fotovinkel :) Robban i farten med sin "leksak" :)



Sånahär bilder borde inte jag få se, för jag får ju en massa idér om vad som ännu borde göras på gården...




Ett ödmjukt tack ännu åt alla som var med, känns så fint att blicka tillbaka på alla bilder. Det som var en ex tempore idé blev till ett livslångt minne ♥ Lämnar till sist här en videosnutt av Melina Arvidsson som sjöng sången Halleluja som avslutning av dopet just innan vi skulle avslöja att vi gifter oss. Har aldrig haft så svårt att hålla för tårar. Höll mig hela sången igenom men då vigseln satt igång så rann det från både näsa och ögon! Bra med vattenfast smink ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar