lördag 10 juni 2017

Grönt är skönt


Har säkert about tusen gånger försökt hitta tid att sätta in foton på datan, de inte riktigt alltid så enkelt med den här cirkusen :) Men allt är bara bra här, lite stressigt, men bara bra. Vince dop är om en vecka och Pate har just fått båten ner i sjön. Nästa vecka kommer att gå så snabbt att jag knappt kommer att förstå. Får nog göra upp en krigsplan ifall vi ska få det här hushållet i någonslags ordning innan dopet. För med denna finska sommar så kan man ju inte precis lita på att vi kan hålla dopkaffet ute.


Blommor och morgonsol
 Har nog hunnit njuta en stund på gården också, för det finns ju inget bättre än att på en söndag morgon, iklädd pyjamas och med håret på ända, gå ut barfota med en kopp kaffe i ena handen och ett rostat bröd med jordgubbs sylt  i den andra. Ah, det är nog det bästa jag vet, speciellt då vi inskaffat det där soffmöblemanget jag dreglat på sen förra sommaren :) Kaffet smakar ju faktiskt plötsligt mycket bättre då jag får sitta där. Den där lilla materialisten i mig får tillfredställelse...! 

Ja-ja och jag vet ju att det där är ju ibland blott en illusion med 3 barn och 5 hundar. Men sen då jag nu IBLAND lyckas smita ut i morgonsolen och Phoebe inte ätit mitt bröd direkt från brödrosten, så njuter jag av varje stund. 
Nya soffmöblemanget från Jysk, Jutlandia Vebbestrup

Var uppe på vår vind och rotade lite och släpade ner ett gammalt fönster. Köpte pennor från Clas Ohlson som man kan rita på glas, krittavla och egentligen på allt som inte är poröst. Det går lätt att torka bort, men det håller vattenstänk så den sköljs inte bort av regnet. Här hittar du pennorna >>



Alla blommor är lite sena i år och tyvärr så har det även efter den här vintern strykit med en hel del perenner :( Antar att det helt enkelt varit för lite snö de senaste vintrarna.  









Lille V som ska få sitt officiella namn nästa vecka är nog den gladaste och goaste lilla unge. Som mamma är man ju kanske "lite" partisk, men han är ju bara så snäll ♥  Har ju för sjutton inte ätit kall mat eller druckit kallt kaffe sen han föddes... fast hans syster var ju nog väldigt lugn tills hon fyllde ett år, så vi har väl lugnet för stormen förmodar jag :)



Borde ju lägga in de där fotona på källaren som jag lovat, men det betyder att jag borde ju ha liksom städat, sängen bäddad och tid att fotografera efter det ännu... snart, kanske snart :) Nu har remonten förflyttat sig till övre våningen. Det är vårt gamla sovrum som skall förvandlas till Jasons rum.


Idag har jag varit första gången på hundutställning sen januari. Det gick mer än väl idag, sert till båda våra hundar och vinst i den egna rasen. Roligt att vara tillbaka till sin kära hobby. Imorgon pånytt :)

Kärt barn har många namn ♥ Vinnaren Chico a.k.a Stig-Göran, Tiksu, Tikkelson, Chico. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar