fredag 23 januari 2015

Nu ska bacilluskerna ut!

Ni vet skomakarns barn, smedens häst... farmaceutens barn. Jo farmaceutens barn har nog skor på föttrena men någon medicin finns inte i skåpen då det behövs. Eller det finns nog det ena och det andra men kanske inte just det där som alla andra normala folk brukar ha i sitt medicinskåp som då till exempel värkmedicin. Min lediga dag förvandlade sig till sjukstuga, stackars små barn som har fått bacillusker, som Adelie säger. Jason med hål i hakan och febern högt upp i skyn och dessutom ny framtand på väg, och jag har värkmedicin i skåpet som gått ut 01-2014!!! Det var lite för gammalt till och med för farmaceutens barn.  (Farmaceuten själv sku ju nog säkert ha provat sig fram, kollat om man förvandlas till blå eller inte;) 

Fy och skam, så ska det inte se ut. Utmanar er att gå igenom era
läkemedelsskåp och hämta allt föråldrat till apoteket.
Plåster, sårspray, värkmedicin, allergimedicin och medicin för halsbränna är sånt som man
gärna har nära till hands då det behövs! Och kom nu ihåg att äta D-VITAMIN!

FIGHTEN MOT FLUNSSAN HAR BÖRJAT!

 Fast när man som mamma sover brevid febrigt barn som hostar och fnyser mot en, så känns det lite som onödig kamp, men det är värt ett försök.
Zink, echina, probioter och 
grönt té från nya muminmuggen :)
Ni kan se att mina matglada löwchen även gett sig ett försök på att förebygga flunssa, kanske inte i hundars smak de där med zinktabletter.



Några visa ord jag hörde här i veckan.
Ei ole virheita, on vain oppimista
Måst säga att det är ett väldigt bra sätt att tänka och tror att rätt så många alltför ofta blir och grubbla över sina misstag istället för att se det som ett tillfälle att lära sig. Men sen finns det ju saker man ALDRIG lär sig. Ett gott exempel är att jag inte tycks lära mig att vi inte kan ha lurvmattor i ett hushåll som vårt...men kunde inte bara motstå, än en gång igen. Den här gången en lurvmatta från Jysk.


*VINK VINK*

 Name It har allt på -70% i Skanssi 



Där fanns så söta pyjamasar för pojkar, men i storlek 80... 
Jason har ju 128 så de lär inte gå på honom. Eftersom de var så förmånliga så kunde jag inte låta bli att köpa dem iallafall. Vilken tur så vet jag att det finns två tvillingspojkar som de passar på ♥

Jeans och topp åt Adelie och halsduk åt Jason



Imorgon bär det åt mot Åbo Mässcentrum. 
Jepp, hundutställning, vad annars;)
Trevligt veckoslut!!

//Joanna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar