fredag 2 januari 2015

Vad har hänt?

Känns som om allt har hänt mellan december 2014 och första januari 2015. Pust. Det har varit skoj, men också väldigt tungt och hoppas verkligen 2015 inte blir lika hektiskt som förra månaden varit. Valparna, numera kallade för Groff, Jade och Sylvi Irma, har flyttat till sina nya hem och allt verkar gå bra med dem. Helt ljuvligt att ingen av dem har flugit långt ut på världen utan bor helt nära till. 

Det här är ungefär som vår månad sett ut:

Började månaden med hundutställning, Helsingfors. 
Intensivt veckoslut, fina stunder och priser





Sen var det bantis julfest.  
Adelie festfin ♥


Sen bar det åt till Logomo.
Taina Kovalainen's dance show med duktiga bekanta flickor med och danssa.



Mera julfester.
 Jasons allra första julfest i skolan började kl.9 och Adelie väckte mig kl.8.30. "Mamma, du ska nog stiga upp nu". Någon hade fixat bort min väckning... Huh, blir svettig av bara tanken, vi var i festsalen kl.9.00 prick. På en halvtimma hann hundarna ut och in, valparna fick mat, Jason festkläder på sig, Adelie iväg till mommo och moffa, lärarens julblomma upphämtad och betald och i bilen innan jag gick in till skolan hann jag borsta håret och sätta på lite smink. Vi hann!!



Lördag kväll, dvs. Jasons julfest avklarad, julmarknaden avklarad alltså dags att packa kassen igen. Det var hundutställning igen i Stockholm den här gången. Två nätter på båt och en lång dag på utställningen var värt mödan för Bobby han gick och vann igen. 


Måndag morgon hem och packa upp och packa ner igen för tisdag morgon betydde skolning i Helsingfors. Om jag inte ännu var helt urklämd all must, så efter 3 dagars intensiv kurs och många långa timmar bakom bilratten  så var jag helt slutkörd. Men, de är väl som de säger att när man klämmer sig utanför sin comfortzone så börjar det hända. Så det var väl värt det. Nya arbetsutmaningar kallar, snart!



Sen sku det bakas.
 Limpor, 12 st blev det i år. 
Det brukar vara vår "julblomma" till våra nära vänner. 
Jag hann baka men jag hann inte föra ut alla... så den som känner att den blivit utan:
Hoppas ni oxå tycker det är tanken som räknas!!
Kålrotslådorna lyckades bra men i potatislådan lyckades jag kasta i 2 msk salt istället för 2 tsk. Fan.


Jepp, vi hann oxå med Pepparkakshusen:)
Ja, tänkte ju glömma. Jag hade lovat hålla Jenny's 18-års kaffe hemma hos oss. 
Det gick väl rätt så smidigt:) 



Sen kom snön! 
Tack och lov, för annars hade nog någon mörker depression krypit över mig. Inte bara jag som väntat på snön, hundarna njöt.

 Här emellan skickade vi iväg till sina nya hem valpen Groff till familjen Duncker och till en ung dam i Åbo flyttade den vackra lilla tösen "Sylvi Irma". Det var även dags för deras mamma, nämligen Myy att åka hem till sin familj. Nu var det en väldigt nöjd 13 årig Phoebe som hade igen tillgång till kökets godheter då alla gästande hundar flyttat ut. 

Äntligen fick hon sin plats tillbaka på kökssoffan!

Sen kom Julen till Villa Bärre
vare sig jag var beredd för den eller inte. Julgranen var pyntad, klapparna paketerade, dammtussarna sopade under mattan och bordet dukat för julmiddag, så allt var som det skulle. 




Alla var på plats ♥...

...även tomten



 Mellandagarna njöt vi av snön och pulkabackarna, vänner och familj
 och däremellan försökte jag lite studera.  



 Nästa år lovar jag att inte ha sååå bråttom, måste definitivt göra mera utrymme i kalendern för bara ingenting. Men ibland går det ju inte som man tänkt sig och då kan det bli lite bråttom. 
Men Gott Nytt År alla nära och kära! 


Kunde nog prova på att göra såhär som Wickströms söta katt, ser rätt så skönt ut ♥




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar