måndag 5 januari 2015

Nytt år och ny frisyr

Jo, det är bra med barn som vågar själv ta initiativ, vågar prova sig fram. Ibland kanske lite mindre sku vara helt okej, men visst är det bra att kunna själv. Min dotter fråga mig en kväll om hon eventuellt skulle få klippa mitt hår. Ni kan ju gissa svaret. Hon fråga ännu en gång, om hon klipper där bak på huvudet så att int jag ser det, om det kanske då sku vara okej om hon klipper lite? Svaret var samma igen. 
Tråkiga jag. Nå, nu e de ju så att... 



...jag int har ny frisyr, men det har Adelie.



Sådär annars blev det att tvättat skrivbordet med sprit efter att det av någon anledning var helt målat av silvertusch. Våra minneskort höll på att bli postade till grannen. På kuvertet fanns åtminstone tillräckligt med frimärken limmade för att hitta fram. Hade nog velat se grannens min då han öppnat kuvertet med en massa hjärtor på och ett minneskort som det står Vagifem på:)   


Men vet ni julgubben han hämtade målfärger i många olika nyanser och dom går som tur lätt att tvätta bort från både kläder, möbler och hundar. Annars hade jag nog skickat tillbaka dem till julgubben dit till Kirjala.


En av Adelie's fina konstverk,
hon älskar att blanda färger


Nästa gång lämnar jag inte målningarna och torka på köksbordet, 
för gissa bara vem som brukar tassa omkring där då man vänder ryggen till



Eftersom viljan är stor att få göra själv och kaffet faktiskt var slut hemma, så fick Adelie gå ensam till butiken. I ena fickan hade hon vikit in en lapp och i andra fanns plånboken. Gav lov åt henne att köpa en slickepinne om pengarna räcker till. Här ser ni lappen och hennes "slickepinne"


 Hennes egen berättelse från butiken är guld värd, min sötaste lilla flicka ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar