tisdag 19 augusti 2014

Brist på motivation

Var skall man ta sin motivation ifrån egentligen? Får ibland fruktansvärd ångest då hösten kommer och det känns som om alla projekt som borde ha gjorts på sommaren ännu står ogjorda. Känns som allt står still. Flunssa därpå brukar inte göra det lättare. Om man ändå kunde förstå att njuta av stunden och dessutom vila bort sin flunssa med gott samvete så kanske man skulle orka ta itu med nya och gamla projekt med en helt annan energi. Vinden. Den skulle jag tömma redan förra hösten. Suck, den fylls upp vartefter. Källaren skall bli klar till julen, det vill säga med den här takten julen 2015. Men så här är det väl då man vill så mycket på en gång!

Jag vill ju också gå på hundutställningar, 
så vill jag ha hundvalpar, 
så vill jag baka kakor, 
så vill jag också ha tid för mina barn, 
så vill jag att huset skall iallafall ibland vara rent, 
jag tycker oxå om att mina hundar doftar shampo. 
Jag vill sköta mitt jobb till 100%, 
jag vill ha tid för vänner, 
jag vill resa, 
jag vill handarbeta, 
jag vill pyssla.  
Och då påstår dom att trotsåldersbarn är jobbiga, men se på mig då minst lika jobbig!

Ibland måst man helt enkelt sitta ner och pusta ut och ta sig en titt runt. Allt är ganska bra som det är och vi kanske inte får huset så färdigt som jag vill. Ett evighetsprojekt kan väl inte heta evighetsprojekt om det blir färdigt på några år. Äga gammalt hus, och inte ha fickorna fulla med pengar, kräver nog att man förstår faktumet att ALLT tar tid och mera tid. 
Man bara glömmer det ibland:)

Här några bilder på hur det såg ut innan vi byggde bastu ocu duschutrymmen. 





Eftersom det var så mycket 'om och men' innan bastun var klar
 så upskattar vi nog den desto mer.


Hösten är här. 
Det är väl allra bäst att njuta av bastun och 
vara nöjd för det man har och inte ha så bråttom med allt.
- Kaikella on aikansa - 


  //Joanna



2 kommentarer:

  1. Ni får nog så mycket gjort :)

    Men sen är det så mycket man skulle vilja göra, men det finns bara inte tid. Jag vill börja rida, gå på gymmet, kanske börja konståka igen. Men sen har jag ju ett jobb var jag jobbar mer än 100% och så har jag en hund som skall skötas och reser jag till Finland och lite till andra ställen, så inte kan jag ju ta upp normala hobbyn...

    SvaraRadera
  2. De e ju just det att man int kan nöja säg med lite i gången utan man vill helst ha allt och göra allt på en gång, tills man blir frustrerad och märker att det inte riktigt går ihop. De e väl bäst att inse att man inte e superwoman, fast man sku villa vara det;) Eller kanske att man inte bor heller ihop med superman;)

    SvaraRadera