torsdag 14 augusti 2014

Time flies

Den dagen har kommit att jag är mamma till ett skolbarn! Fick nog hålla emot tårarna när jag lämnade Jason vid skolan med över 300 andra elever. Det ska väl gå bra, 10 flickor och 5 pojkar på klass 1a. 


Mnk, Ma, Tx/Tn, Gy, Mo, Re, och Mu står det på läsordningen 





Dagarna (och åren!) flyger iväg. Lite updateringar på bloggen för att det inte funnits tid för det helt enkelt. Mycket har hänt; resor, hundutställning, gäster från England och Usa. Har talat min tunga i total knut. Finska åt Pate, svenska åt resten av familjen och engelska åt gästerna. Men nog kände jag mig lite generad då jag mitt i natten började prata engelska åt Pate då jag sku be honom föra Jason i säng;) Skönt med semester, men nu får nog vardagen börja rulla på igen. Eller bäst att den gör det för har absolut inte råd mera att ha semester!;) Tog en mjuk start och har faktiskt semester ännu den här veckan då Jason börjat skolan. Betyder också tid på tumis med min prinsessa, och nog den envisaste prinsessan jag vet.


Favorit uttryck

"Jag tänker inte äta"
"Jag sätter inte pyjamas på"
"Jag tänker inte sova"
"Jag vill inte gå hem"
"Jag ska int ha skor på mig"
"Du får int borsta mitt hår"
"Jag tvättar int tänderna"


Varje dag har vi borstat håret, tvättat tänder, ätit, druckit, sovit och klätt på oss kläder och skor. Trots hot om att hon inte tänker leka med mig eller höra på mig så har vi haft det rikigt roligt:)


Dawn och Donna på besök
Löwchenuppfödaren från England, Usa och Finland; alla på kaffe och bulla på Sattmarks café
Lyxigt med utlandsgäster för då fick vi äta hos moffa, och där får man ALLTID god mat!



Allt är som förut



Vi är så tacksamma för att vi ännu får njuta av Phoebe och hennes oändliga hyss, alla förknippade med mat. Mjölkburkar påväg till paffinsamling. Några minuter och lådan är uppriven och burkarna öppnade och tuggade för att putsas för varje droppe försurnad mjölk.

   



  

  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar