söndag 3 augusti 2014

Home Sweet Home



Sverige resan avklarad, förutom lite biltrubbel så hade vi en helt superb resa till grannlandet och Pates släktingar. Hemma väntade en tråkigare syn då min käraste Phoebe kämpar mot vad ålderdomen hämtar med sig. Mycket tårar, och ännu mera tårar. Hann redan börja sorgarbetet och säga farväl, men Phoebe hon kämpa på och nu känns det som om vi fick lite till tid. Magen fungerar och hon börjar vara sig lik. Men den hemska dagen ligger ju bakom knuten, men nu njuter vi av varenda dag vi får extra av henne så länge hon har livskvalitet. 

Adressen har bytt flere gånger, pojkvänner har kommit och gått, nya vänner, hundfamiljen har ändrat längs åren, men Phoebe hon har alltid varit där med mig. Hon har dessutom  alltid gjort precis som hon tyckt utan att bry sig om vad jag säger eller gör:)

♥ Phoebe ♥  

När jag fått samlat mig själv och pustat ut för en stund så ska det bli många bilder från Sverige. 

"Sätt kaffe på vi hämtar blåbär och jordgubbar"
 Mommo och moffa  dom ville ha marängkaka ♥

 Souvenirer


Med från Sverige fastnade mandel biscotti och mjuk gammaldags polka-kola från Gränna förstås. Dr Doxeys Dundersaft som botar gnälliga och bortskämda barn kunde jag bara inte låta bli att köpa. Lucky Luke, bröderna Dalton och Dr Doxey, som en nostalgitripp direkt till barndomen! Två tekoppar från Chilli, vita förstås, tack för tipset Camilla;)

  Pates och Camillas farmor, så vacker. Väldigt fascinerande att se bilder av Pates och barnens släkt. 

Nästa vecka är det World Winner 2014 som gäller! Gwaihir's hundar från England, USA och Italien, såååå spännande!! Vem vinner och vem förlorar:) Man kan ju bara hoppas på att det är fairplay, för i hundutställningsvärlden är det tyvärr inte alltid det...

1 kommentar: