tisdag 5 augusti 2014

Sverige - dag 1

HIGH CHAPPARAL

Vilda Västern mitt i Sverige, öppnad 1966. Måndagen var en varm dag men vi överlevde, pust. Vi överlevde till och med skurkarna som försökte råna vårt tåg. Tänkte nästan bli av med mina fingrar! Barnen satt med munnen uppe och Jason har nog skrattat många gånger över att pappa blev kallad fattig man;)


TÅGRÅNET 

"Upp me händerna"
"Var e guldet?" Ja sa var e guldet!!"
"Ahaa, där ser jag några guldringar!"
"Ge hit dom eller så räknar jag till tre och så skjuter jag av fingrarna"
"Ett, ett och halvt, två, två och halvt..."
"Men va fan, de är ju inte äkta guld"
"Plastringar från Ica!"
"Vem e din man?"
"Titta här allihop så ska ni få se en hur en fattig man ser ut!!















Från barnens synvinkel var High Chapparal en spännande upplevelse. Så här från egen synvinkel så var det rätt så dyrt i och med att du betalade ännu skilt för att få åka tåg etc. Mögelluktande smutsiga vessor var inte så trevligt det heller. Mycket som faktiskt såg rätt så gammalt och urslitet ut som borde piffas upp. Vilda västern ska ju se ruskigt ut, men tror nog att High Chapparal har sett sina bästa dagar för länge sedan. Men nog var det värt ett besök iallafall.

Gonatt!

//Joanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar