onsdag 27 augusti 2014

Små babysar

Beställde en silikonform från ebay, en som man kan göra babysar med, marsipanbabysar:) Hade redan glömt bort hela formen tills Niina började prata om att baka kakor till dop. Den måste ju testas direkt! Första babysarna hade nog för höga bilirubinvärden och skulle ha behövat lite ljusbehandling;) Följande satsen såg ut att ha lite bättre hudfärg. Slutade med att Niina tog med sig hem en av mina testversioner, den var nog bara II-luokka, men kanske helt okej iallafall. Glömde helt bort att fotografera dessutom... 
men för att undvika att göra allt annat tråkigt så gjorde jag en ny idag:)



Testversion, den får man avhämta mot ett paket marsipan.
Någon som behöver?:)

Gula bebisar. Dom fick barnen äta upp:)
Jason undrade om det kan börja växa en bebis i magen om man äter en sån?
Inte kanske på honom men på Adelie tänkte han:)

Doften av bulla
Idag var det lindrigt sagt lite yrt i köket. Att baka med barnen och deras kusiner är inte alltid så lätt. Hoppas att de ändå fick något ut av det annat än mitt stressande. Endel bullar blev openslade, andra blev utan socker men det viktigaste fixa vi, 
de smaka nämligen gott! 


GARDINER

Symaskinen har stått på matsalsbordet nu v-ä-l-d-i-g-t länge. Tydligen tillräckligt länge, för nu har jag äntligen börjat sy på gardinerna. Ännu fattas köksgardinen, men den har jag inte tyg till ännu. 


På måndag börjar Adelie på bantis igen, det tycker hon är tur. För vem sku orka vara med mamma hela tiden. "Ska int du mamma idag heller på jobb? Jag vill att du far på jobb, jag vill till mommo eller bantis" Imorgon blir det jobb, så då behöver hon inte vara med tråkiga mamma;)


Fairy och läderfett. Nu är bantistossorna redo för dagis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar