lördag 15 februari 2014

Jason och faneden

Lördag, vad betyder det hos oss? Jo, för det mesta betyder det tidiga morgnar för mig och sovmorgon för Pate. Jason och jag brukar rikta oss mot Piug för handisträning kl.10 på lördag morgon. Idag var ett undantag, idag skulle han åka med mommo, moffa och Lisa till Dragsfjärd för att se Jan som är  i armén. Det var faneden som skulle sväras och det ville Jason absolut se. Väldigt spännande på morgonen. Han packade sin plånbok med veckopengen, och kameran förstås. Ska sätta in lite bilder imorgon. Det är nämligen noga med vilka bilder jag får sätta hit på min blogg, så det måste jag respektera och tillsammans med honom välja ut bilderna.
  Pinade faktiskt upp min käraste idag på morgonen och tror att det är nog en orsak varför han behöver sova på lördag morgon... det tänkte gå i kors med kaffet och hundmaten;)

Lite hundmat i kaffekokaren är väl int så farligt
då jag fick så fina tulpaner på vändagen;)


Ännu några bilder på Adelie då hon fick sin födelsedags present. Det blev en Hello Kitty cykel, och nu frågar hon dagligen om det blir sommar imorgon, för hon väntar sååå på att få ta cykeln ut!





Storebror kollar noga efter att Adelie faktiskt klarar av att cykla med en så stor cykel


Efter att Jason åkt iväg till Dragsfjärd så packade jag lite loppis grejer och körde iväg mot Kaarina. Ännu en vecka kvar försäljningstid... gården var full av bilar, men ingen verkade riktigt handla så mycket. Dagens saldo var 1,20€, så efter provison så får jag ju köpt ett kinder ägg iallafall åt Adelie;) För att inte bli helt deprimerad så körde jag via tygaffären och inspirerade. Hittade inte där sådana band jag var ute efter så bestämde mig att i sista minuten innan stängdags ännu köra till Tre Små Rum ...autsch, det borde jag inte gjort. Det blev dyra band. Det blev skålar, glasburk, ungsform och band. Men så fina och så praktiska skålar! Dom håller faktiskt ugn och diskmaskin. Visst duger föklaringen till att jag bara MÅSTE köpa?


En serie på tre små skålar, så söta! 

Den burken hade jag tänkt ha hundarnas torrfoder i....
tyvärr så hade jag inte tänkt på att min mans hand inte ryms in i den burken.
Så för att inte jag ska hamna ta över hundmatande till 100% så fick det bli en burk för flingor istället.

Nya rullor av mattremsor

Färdiga korgar med de "dyra" banden. De här korgarna har redan hittat en ny ägare, får göra nya åt mig själv



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar