söndag 16 februari 2014

Typiskt!

Den här dagen har bara flugit iväg, plötsligt var klockan två utan att det ens kändes som om dagen börjat. Glömde bort städande, glömde bort hundtvätt (Phoebes lyckodag:)), glömde byket i maskinen och mest av allt drömde jag mig iväg till sommaren och till värmen. Var rätt så avslappnande att sitta och virka och inte titta ut från fönstret var det är så dystert och vått.

Den blev klar under tiden som jag inbillade mig vara i Grekland...den korgen söker nytt hem:) 


Då jag äntligen fick mig loss från allt dagdrömmande var klockan redan nästan sju på kvällen. Pate var fastklistrad vid tv rutan, Finland-Canada ishockey matchen... så jag tänkte att jag orkar pressa mig själv en liten bit och tog disktrasan i handen. Det sku jag ha låtit bli, för den här dagen var som gjord för att inte göra något vettigt.



Vilken bra idé att lyfta burken från locket,
speciellt då jag visste att jag själv satt det slarvigt fast.
Pate frågade om han får skratta, Jason skrattade;) 


Sportlovsveckan börjar imorgon, betyder sportlov för barnen, men jobb för både Pate och mig. Barnen är nöjda för det, blir en vecka med ♥  Mommo, Moffa och Lisa ♥ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar