torsdag 6 februari 2014

Nånting gammalt, nånting nytt

Vilken nostalgisk dag det varit idag. Har idag på kvällen kollat in gamla fotografier och svävat in i en värld av minnen. Idag har vi också varit på en Åbo turné med Lisa, mamma och jag. Fick rätt så mycket uträttat, från lopptorgs arrangemang till Adelie's födelsedagskalas och presenter... och kanske lite något annat också. Hittade nämligen en gammal bekant i Carlings klädbutiken, Diesel jeans! Det är väl över 10 år sen jag köpt Diesel jeans:) Hittade också ett för mig nytt märke, Nudie jeans. Nudie jeansen är gjorda av ekologist jeanstyg. Vad det nu sen sist och slutligen innebär är jag inte så säker på, men sköna är de om inte annat. Dessutom fick jag väldigt bra betjäning så kunde bara inte motså, så det blev 2 par jeans... Ena paret var på rea, men kanske jag ändå inte säger hur "billiga" dom var, för Pate brukar också läsa min blogg...

Har som vana att slita jeansen så slut att de är hål på dem innan jag köper nya,
så dehär två kommer nog till använding nu!

 Skolinskrivningen var också idag, i Malm skola. Nu är Jason officiellt anmäld till skolan, till samma skola var jag själv gått  mellan årskurs 3 och 6. Mycket gamla minnen som kommer upp då man stiger in i skolan!

Lite pirrigt i magen var det


Har alltid tyckt om gamla saker och möbler. Tycker att de blandas bra ihop med lite modernt bland med. Då jag hörde att min farfars mosters gamla skåp sökte ny ägare så kunde jag inte låta bli. Så nu står det ett gammalt skåp i rosa färg mitt i tamburen. Det ska få bli Adelie's skåp till hennes rum. Och om jag frågar Pate när det ska bli, så kanske det tar lite längre tid än vad jag vill tro. En liten glimt av mitt "sommarprojekt" som behöver lite fixas här och där. Tack Maria för skåpet!



Glass-skålarna är från mina föräldrar, dom bara måste jag ta, dom också. Minnen, ljuva minnen. Dom glass-skålarna har jag ätit från som barn och minns så väl att det alltid var lika roligt för man fick ju på restaurangerna glassen i likadana skålar. Var det kanske i Norma's övrevåning, mamma minns du?


Gräddsnäcka, sockerskål och fat av kristall, ärvda av min farmor Hertta. Dom lyser så fint med ljus i på kvällarna

Imorgon ska det bli utvecklingsamtal på dagis för Adelie's skull då hon fyller 4år. Imorgon väntar jag också med iver på vad posten ska hämta åt mig för nytt... ska bli roligt att testa på nya kakexperiment. Eller så int...!;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar