lördag 25 oktober 2014

All the little things

Ibland är det så att man hakar upp sig på småsaker som förstör ens goda humör totalt. Jag menar nu de här små löjliga sakerna som harmar en. Äpplena ligger ännu på gräsmattan och ruttnar, osydda gardiner till köksfönstret, bykhögar som växer, obesvarade email ja listan kan bli rätt så lång. Vad man kanske borde oftare komma ihåg är att fokusera på de allra små sakerna som man blir lycklig av. Jo, ibland lättare sagt än gjort. Men idag blev jag väldigt glad av att  jag fick en sovmorgon. Pate överraska mig med att låta mig sova längre. Måste medge att jag nog "planterade"  den här överraskningen i honom. Ni vet som "mitä jos mä nukkuisinkin vähän pidempään huomenna", och så hoppas man på att han snappat upp det. Jag har inget emot att stiga upp på morgnarna med barnen, vilket jag gör 90% av alla morgnar, men ibland så känns de extra skönt att sova lite längre. 

Av glass blir man alltid glad, 
iallafall den här familjens gottgrisar, dvs mor och dotter:) 


Andra små goda saker idag 

Lisa och Jan var på kaffe, också Mommo och Moffa hälsade på en sväng.

Adelie ville ocksån ha sockorna jag stickar till henne, 
även om hon först sa att de är fula. Storseger säger jag.

Ett glas vin med Eva.

Phoebe åt inte mylla idag och hon åt inte heller barnens kvällsmål.

Fick email av Phoebes brors ägare. Jeppe är lik sin syster, krutgamlingarna ♥

Vi har fått till mylla på gården, kiitos tästä Petra!!

Kom plötsligt ihåg att jag har en Geisha choklad i min handväska...

En hjälpsam dotter blir man alltid glad av. 
Stolt var hon då hon helt själv hängt upp byket.
 De ju knappt så man ser skillnad om det är Adelie eller Pate som hängt byket;)



Imorgon bär det åt mot Forssa-Lahti-Salo och sen hem. 
Vet ni vad, för imorgon kommer Myy till oss och snart får vi sniffa på doften av valpar ♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar