torsdag 9 oktober 2014

Skördefest


Äppelmosen kokad, päronen inlagda och 
världens enklaste äppelpaj till kaffet idag. 


Päron i lingonsaft


Kokade ca 40 min

500g lingon

1,5 liter vatten
2-3 dl socker
2 kanelstänger
skalade päron

Smakar bäst då man värmer dem lite innan servering. 
Smält choklad och Amaretto-grädde...mmm mums!

Snabb äppelpaj
2-3 dl havregryn
1/2 dl socker
50g smör
kanel (enligt smak)
Häll havregrynsblandingen över 
skalade äppelskivor i en smord pajform. 
175 grader ca 30-45 min. 
Vaniljsås och njut!

Äppelmos
Frysen är full med äppelmos igen

Är nu en tatuering rikare och vilken känsla efteråt! Kan förstå att folk blir beroende av den känslan, men skall nog hejda mig själv ett tag iallafall. Jag är så imponerad över Johanna Karvonens jobb, är mer än nöjd!! Tusen tusen tack Johanna ♥ Noggrant och fint arbete. Så nu alla som funderat på att ta en tatuering så det är bara att kontakta Paint & Ink. Jätte mysigt ställe på Leaf Center i Åbo. Då min tatuering fått läka ifred så ska jag ta nya bilder, men såhär såg den ut direk efter.


Kolla gamla fjärilen uppe på axeln, den blev ju som ny :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar