torsdag 16 juli 2015

Ingen tid att slösa

Nu är det äntligen semester! Kaffe i morgonsolen, pyjamasmorgon med sent morgonmål, bordspel med barnen, 1000 bitars pussel, tid för vänner och sena kvällar med ett glas vin i trädgården.  
S-K-Ö-N-T!! 

Terassen är klar, hundarna var glada över "deras" nya sovplats i eftermiddags-solen ;)


Phoebe ♥


Har några år funderat över en gunga till trädgården men inte kunnat bestämma mig hurdan jag vill ha. Från första början ville jag ha en vit trägunga, men efter att jag provgungat ganska många trägungor var jag helt övertygad om att det var en såndär "mommo-gunga" jag ville ha. En bekväm gunga som man bara liksom sjunker in i och kan ta en tupplur i (...eller ärligt talat så brukar ju jag inte ta tupplur mitt på dan, men kanske hundarna eller Pate och barnen;)). I allafall, så gick det några år till att hitta en som var precis sån modell och färg som jag ville ha. Dom flesta var ganska skrangliga och så att säga rokoga, men hittade till slut en på Kodin Ykkönen. som jag bara måste ha!
 

Barnen tycker ju visserligen om att ha det skönt i soffan och gungan, men har fått flera gånger höra nu att det INTE finns något att göra på gården och gnatet om trampolin började vara på sin topp. Gungan är tråkig, rutschbanan är tråkig, sandlådan är tråkig. 
ALLA andra har trampolin! 
Jag gav upp, det blev trampolin och jumpparingar och nu finns det ÄNTLIGEN igen någonting att göra. Väldigt nöjd med jumpparingarna iallafall, perfekt åt vår yngsta klätterapa.

Kan hända att jag går lite på övervarv, känns att det inte finns någon tid att slösa då det är så mycket jag hoppats att vi fått gjort under semestern :) Ska nog försöka bara ta det lugnt också, men nog så skönt redan att få göra saker och ting här hemma och kunna ta paus och forsätta sen igen utan att bli avbruten av att fara på jobb;) Tredje semsterdagen glider mot sitt slut och har njutit av varje stund. Kunde ju vara lite varmare, men så länge solen glimtar fram åtminstone emellanåt så är jag nöjd! 

Sommar och nypotatis


Följande projekt redan ropar på mig ;)

Hade ju glömt bort att lägga in bilder från Pärnu, får lov att sätta in dem till näst.
Här är Adelie nöjd och glad på beachen i Pärnu med lite Kelluke sockerdricka, sött och gott.

Ha de skönt alla!! 

//Joanna 



2 kommentarer:

  1. Ååh vad fint!! Och såå fina trädgårdsmöbler <3 Vi hinner inte få vårt projekt i hamn i år - så mycket annat som kommit emellan, men kanske nästa ;) ps. vart har du handlat de fina tjocka sittdynorna i trädgården?

    SvaraRadera
  2. Tack, det har nog varit ett långt projekt det här med gården och bra så för då ha man hunnit ändra sig flera gånger redan om hur man ska ha det innan det klart😂 Sittdynorna "fynda" vi med Eva på Kodin Ykkönen, tror de har -25% ännu på alla dynor, stadiga och bra e dom!

    SvaraRadera