lördag 10 maj 2014

Balsam för golvet

Fart och fläng var dagens tema. Morgonen började med morsdagsfrukost i bantis. Det var Adelies bantisgrupp som bjöd på frukost. Lyxigt med färdigdukat morgonmålsbord ♥ Hem och städa, damssuga, torka damm, virka lite korgar, ordna upp alla miljoner miljoner dockleksaker och LEGOn. Pust. Baka kaka med Lisa, söka barnen med kompisar från dagis, fortsätta städa, tvätta golv. Laga mat, spela bordspel med barnen, mera dammsuga. Klockan 17.30 anländer trimkunden, halvtimme i förväg (hade jag inte räknat med!:)), kasta in allt byk i sovrummet, plocka fram trimbord, konstatera att trimmaskinen är hos mamma. Pust. 
Koka kaffe, sitt ner och njut av sällskapet ♥  

Ahaa, de va där jag blev för länge.... Adelie hade redan på dagen hittat på fuffens och borde ha anat att det inte slutade där. Det räckte inte att bara måla ansiktet fullt med glittrande läppfett och spraya håret fullt med glansspray. Bäst som det var så märkte hon att golvet blev fruktansvärt halt av det där sprayet... Det märkte nog Elias också då han kom gående med saftglaset i handen, ni kan gissa hur det gick. Ett gott skratt förlänger livet! Stunden då Elias steg upp med tomt saftglas och genomblött ansikte, kunde inte bara hålla mig för skratt och som tur var så fick jag ett lika stort skratt tillbaka! Det ena ledde till det andra... Adelie sprayade hela golvet från sovrummet till matsalen, till vardagsrummet och från tamburen till barnrummet. Kvällen avslutades med bastu för Kotwicas och byk och golvtvätt x 3 för mig. 


Life is like a box of chocolate,
 you never know what you're gonna get


Det här var vad som hände då Jason blev ensam med en skål full av M&M:s
 

Några bilder på kakan jag bakade åt Leons lillebror, Liam. Som fyllning blev det hemgjord hallonsylt och vaniljkräm med grädde. Adelie var väldigt nedstämd över att inte få äta av kakan. Tur var så hade hon världens bästa lösning på att få kaka. Enklaste sättet var väl att skaffa en lillasyster och lillebror så att jag sedan kunde baka till båda bebisarna en dopkaka, hur lätt som helst alltså! Nej, vi ska inte få till barn, fast Adelie går omkring och berättar att pappa bygger rum för bebisarna i källaren.







Våren var här på påsken och direkt då regnet slutat och det blir vår igen så skall jag fortsätta var jag blev, gårdsarbete! Luna har fått sommarpäls och pionerna växer redan med stormfart ♥  





Imorgon skall jag ta kameran i handen och gå ner och se vad Pate ha fått gjort i "bebisrummet":)) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar