lördag 24 maj 2014

Hårt arbete och Robin frilla

Morgonen börjar med en V-Ä-L-D-I-G-T ivrig pojke, det stod Högholmen med moster Lisa på programmet! Jason övertygade lillasyster att stanna hemma då djurparkar är ju sååååå tråkiga att inte vill ju någon gå på sånt. Det stod alltså klart att Jason var ute efter kvalitetstid med sin moster. Adelie tog nappen och var övertygad över att hon inte vill åka till Högholmen utan hellre far till Samppalinna och simma med Lisa en annan dag. Inget dåligt alternativ det heller:) Innan Jason kunde starta mot huvudstaden så måste frillan fixas perfekt. 

Håret ska vara som på Robin




Min kropp känns som om någon kört över den och mitt ansikte ser ut som om jag solat med té-sil, precis som min pappa alltid sa till mig då jag var ett barn. Har nog fixat åt mig en hel del att uppehålla på gården, men det är ju kanske just så jag vill ha det. Idag har varit en tuff dag med mycket gårdsjobb. Imorgon tänker jag lite unna mig och njuta av det jag fått gjort idag. Det ska bli Café au lait, inredningstidningar och ljuva doften av syrener och de helt ljuvliga äppelträdsblommorna. Välkommen på kaffe den som känner sig för ♥


Min soffa har hittat hem! Är såååå nöjd ♥



Vackra äppelträd i blom,
om de ändå skulle blomma hela sommaren






Dynorna har hittat på sin plats utemöblemanget och de passar rätt så bra, men kvaliteten är inget att skryta med. Hoppas på att nästa sommar hitta dynor som sku få hålla flere år framåt. Simbassängen fylldes och där var det rätt så skönt för barnen att svalka av sig på en så varm dag som idag. 


Mycket sim och jordgubbssaft







- Imorgon,
bara lite gårdsarbete och mycket slappande,
hoppas jag på iallafall -







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar