måndag 12 maj 2014

Morsdag

Lördagkväll och Eurovisionen 2014, det blev en sen kväll på Ljusuddagränd, tack Eva och Janne! Fru Fortuna var på min sida och jag tog seger i Eurovisionstippningen. Har avnjutit mitt vinstpris idag ,trots att det inte var godisdag:) Adelie's morgonklocka ringde lika tidigt som vanligt trots att vi gick och la oss väldigt sent kvällen innan, det var morsdag och klockan 6.30 sku pappa upp och göra frukost åt mamma! Med frukost i sängen och väldigt stolta barn över vad de med egna händer gjort som gåva till mig, så kan man ju inte bli på annat än gott humör ♥ En av de härliga stunderna att få känna att man är mamma. Adelies present var ingen överraskning precis, hon såg till att berätta på förhand vad hon gjort till mig och hon önskade mig faktiskt glad morsdag 3 gånger innan, med presenten i högsta hugg... 

"Åh, när e de mamma söndag då??
När får jag ge den åt dig? Jag orkar inte vänta!!" 


Båda hade gjort så fina kort och Jason's sista kommentar är ju rätt så rolig då den
enda fisken jag tillrett på Villa Bärre är frysta fiskpinnar! Låter lite som önsketänkande:) 


Adelie's dagisgrupp hade gjort handpeeling, väldigt viktigt att alla provade!

Av Jason fick jag en Rosenböna som vi hoppeligen lyckas få att blomma så skall ta bild på den lite senare isånafall. Morsdagsmiddagen avnjöt vi på Sattmark, kan varmt rekommendera, trots att man än en gång får konstatera att det är dyrt att gå ut och äta hela familjen och då tyckte jag ändå att Sattmark hade rätt hyggligt pris. Skulle så gärna gå oftare på restaurang, men det är nog just på det som man sparar in då man måste spara på någonting. Fast kanske jag skall överraska Pate och bjuda ut honom på middag någon kväll om kanske moster Lisa rycker in med barnen :) Han är nog värd en middag efter att han satt igång med källarprojeket.


Det enda som blir kvar synligt av de gamla väggarna är denna tegelvägg... eller iallafall skall vi försöka bevara den om den går att få putsad snygg. Den uppgiften är delegerad åt mig... 


Stödande stolpen är på plats och nu är det golvet som skall åka ut! 


 Efter morsdagsmiddagen stannade vi för att leka i en park en stund med barnen. Solen visade sig och skönt att bara sitta i all ro för en stund på en parkbänk. Ett samtal från mamma och bilen riktar sig mot Ullas trägård i Sysilax. Helt ljuvligt! Måste ännu hålla mig lite med att köpa sommarblommorna, men snart kanske man vågar plantera dem ut. 


Kunde inte motstå att köpa en Hortensia, alltid lika vacker. Den får övernatta ännu i tamburen.

Till min stora besvikelse så blommar nu de ljusröd-vita tulpanerna jag köpte från Amsterdam förra våren, men som RÖD-GULA!! Någon som vill ha?:) För dom passar inte i mitt blomland...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar