tisdag 14 januari 2014

Frusen

Vintern är här, och gud vad jag är glad att den kom först nu och inte redan i oktober! Jag har förvandlats till en sur och inåtvänd gnällspik. Torra läppar, spruckna händer, kliande hud, styva leder, söndriga nässlemhinnor och försämrad astma. Jag är definitivt ingen isprinsessa;) Tack och lov finns alla salvor och näspspray nära tillhands på jobbet. Såna här tider är är nog stunder med familjen det bästa läkemedlet, eld i spisen och en varm kopp med té. Jag tänker inte göra någonting annat än vad jag måst.

Jasons självbakad morotssemla 

 Idag har Adelie's bantisgrupp, Kottarna som de heter, varit på utfärd och enligt Adelie har de spanat på fåglar. Jason däremot har bakat semlor i förskolan, morotssemlor. Han var nog väldigt stolt över att äta till kvällsmål en så fin och god semla!

Adelie har haft en längre period som hon inte gått med på att bli fotograferad. Idag var det andra bullar. Vi ordnade upp hennes alla prinsesskläder och hon blev väldigt ivrig med prinsesslekar. Plötsligt kom det fram en riktig liten fotomodell, undrar riktigt var hon snappat upp hur man skall posera framför kameran.

Prinsessan Jasmin dräkt, en sån dräkt var napan syns stod det på julklappslistan...
...vad gör inte julgubben för att uppfylla alla önskningar, den här flög han in från Usa 



Med kom de finaste skorna med fransar och klack


Så här gör Jasmin då hon ska vara fin;)


 Sen får man hålla tummarna uppe att bilarna startar då det är så kallt. Pate var ju så duktig och öppnade min bildörr med lite onödigt hård kraft. Som resultat fick han dörrhandtaget loss. Hade nog gärna sett när han klättrade in idag från andra dörren för att komma till kusksidan;) Kanske det är dags att byta ut min Ford Ka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar