fredag 17 januari 2014

Mamma varför?

Från barnamun hör man sanningen sägs det. Fast det inte alltid är precis sant så är det iallafall mycket de funderar på. Den här veckan har det varit mycket funderingar och frågor.
Några funderingar från senaste tiden...


Mamma jag är mindre än Jason men större än dig.

Mamma var din bantistant äldre än dig?

Är pappa gammal?

Varför blir vi inte yra fast jorden snurrar?

Det är tur att Arons pappa är läkare och Arons mamma jobbar med att lära sig med data och sånt och du mamma jobbar med sjuka, så då kan vi alltid få hjälp då det behövs. 

Har ni mamma kommit på någå nya mediciner där på jobbet som sku hjälpa mot allt?

Mamma säg sen när du vill ha en ny bil så far vi med pappa till Sverige och söker en. Du och Adelie kan fara och simma så länge.   

Kan man dricka hundra liter mjölk?

Varför säger dom på tv:n att det börjar kisa? Behöver dom på vessan?

Mamma du kan komma och krama mig så kan pappa fixa ledningen så att jag kan spela på datan igen.

Mamma det är inte jag som är arg, det är min kropp.

Endel mommon är gamla, min mommo är ny.

Phoebe sa att den ville ha mos.

Dom här skorna är för små åt mig ännu.

Kan inte vi bygga ett hus med 8 våningar?



Lika barn leker lika. Det har väl en viss sanning i sig. Är iallafall så imponerad över hur duktigt Aron och Jason igen lekte tillsammans. Först en lek, sen ska det plockas undan, sen följande lek, sen plocka undan, sen försiktigt smygande till vardagsrummet och fråga om man sku få spela på datan?;)  


Teckningar från bantis... man kan väl se "viss" likhet.





4 kommentarer:

  1. Hahahahaha, kommer väl aldrig att lära mig data........ :(
    Sötaste, sötaste Adelie o Jason!!!!❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom måst ha snappat upp dehär med data då du suttit framför datan då vi sett dig i ditt arbetsrum... Övning ger färdighet;)

      Radera
  2. Kisandet och skorna var bäst. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev ju inte bättre då jag börja förklara att dom "kisailee", sen först börja dom skratta!

      Radera