söndag 12 januari 2014

Packa, sortera och ordna

Dagens program gick ut på att sortera saker som finns uppe på vinden. Köpte genomskinliga förvaringslådor för en stor slant så att jag skulle få snyggt packat allt vad vi har på vinden och som vi tänkt spara. Men jösses, jag blev helt deprimerad då jag märkte att alla mina lådor gått åt till bara barnkläder!! Nu blir det nog loppis som gäller. Jag som tyckte att jag så bra blivit av med överlopps kläder då jag senast gav bort 10 hela kassar med kläder.

Tror jag får öppna eget loppis. Någon som vill komma och handla?;)

För att inte helt tappa orket och motivationen så måste man få drömma sig bort för en stund. Måste bara börja lite planera källaren och söka inspiration från inredningstidningar. Köket är nog allra roligaste att planera, fastän det står allra sist på remontlistan... Pate får nog snart spunk på mig och allt mitt planerande. 

Till källaren vill jag ha ett mörkare golv som ger lite stämning och som blir en god kontrast till ljusa väggar och möbler

Vid det skedet som vi faktiskt börjar renovera köket så har jag nog hunnit planera om det en miljon gånger

 I kylskåpet stod en oöppnade grädde och plötsligt slog det mig att jag aldrig gjorde plommonkräm till julen som jag tänkt göra. Det vill säga, vi hade ännu plommon i skåpet som väntade på att bli uppätna. Det blev att koka plommon i en timme och röra ner lite socker och potatismjöl.  Mmm, gott vart det och hade planerat äta en portion till direkt efter bastun. Ställde grädden på diskbänken då jag plötsligt fick bråttom från köket (hos oss kan man inte lämna nåt på köksbordet ifall man inte vill att Phoebe äter det). Och vad hade inte Pate gjort undertiden...! Jo han trodde att jag ställt grädden på diskbänken för att den var gammal, så han hällde den ner i diskhon. Snyft. Kanske lika bra så, grädde är för gott för att vara hälsosamt. Så nu blir det plommonkräm och bara plommon kräm, utan grädde;(


En trevlig arbetsvecka till alla! Nästa vecka ska det bli lite hundtvätt och hundutsällning och det bästa sällskapet från Forssa. Hoppas att det snart är fredag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar