torsdag 9 januari 2014

Pyssel och klappramsor

Nu är pysselförrådet minsann fullt. Papper, pennor, saxar, glitter, lim och mycket mer. Vet faktiskt inte vem det var som gick i konkurs, Tiimari eller jag. Blir så lätt ivrig och då går det lite i överdrift, men bara lite;) Måste ju testa alla finheter som vi fyndade. Ja-a, vi har gått så ofta till Tiimari att hon vid kassan sa att hon blir så glad alltid då Adelie kommer dit. Man hör ju nog för den delen när vi är där, "Mamma det här behöver vi, mamma vad är det här? Ska vi köpa det? Jag sätter det i korgen"

Jason tyckte det var roligt att göra stjärnor, så det blev MÅNGA stjärnor.


Pate kommer ju alltid och frågar så världsliga saker som att vad jag ska göra med alla dessa stansar och stjärnor , hjärtan och blommar som vi gjort. Det spelar väl inte så stor roll, vi pysslar ju. Jag är säker på att vi någon vacker dag behöver dem till något viktigt.


3 nya hålstansar (hjärta, stjärna och blomma) och 2 nya mönsterstansar 



Igår var det jämt 5 år sedan jag började på mitt nuvarande jobb, Farenta. Roligt att se hur planer ändras och hur den lösningen som skulle vara väldigt kortvarig faktiskt blev till en fast arbetsplats. Det var inte så jag hade tänkt mig och nu kan jag inte tänka mig något annat. Tacka gör man en bra arbetsgivare och ett utmanande jobb. Ibland kanske lite utmattande men för det mesta stormtrivs jag. Speciellt enkelt att säga nu då arbetsresorna hållit sig rätt så korta, det kan ju ändra snabbt...!


Farenta firade 10 års jubileum 

Idag var det ledig dag för Adelie och mig, länge sen vi varit på tumis, och det behövde vi. Det blev inget städande men mycket kramar och pussar och klappramsor. Kommer någon ihåg den här:


Aidi naidi na
A mini mini ma
Pappa charlie fifty fa
Fifty fa fa fa
Mamma ga ga ga
Ali jep jep jep
Ali step step step
Ali do do do
som en gammal ko
MU!


Bland allt pysslande och limmande så hittade jag mitt ritblock och där låg en påbörjad skiss. Det började nog klia lite i fingrarna, det är nog något år sen jag senast gjort kolteckningar, skulle nog vara skoj att lite prova igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar