onsdag 1 januari 2014

Gott Nytt År!

Har svårt att förstå att ett år har gått igen. Fast då jag tänker tillbaka har mycket hänt, både gott och ont. Året 2013 tog vi en ny spurt på vårt evighetsprojekt, Villa Bärre det vill säga. I andra ord, vi traskade till banken för att få mera pengar;) Huset fick ett nytt tak, och vilket projekt det var! Lyfter hatten åt Pate som orkade kämpa på med det, inte den lättaste uppgiften att lägga nytt tak på gammalt och vint hus. Samtidigt som jag respekterade det vad han gjorde så var jag väldigt nervös att se honom där uppe på taket, tur att det är gjort nu. Det får nog definitivt bli ett eget inlägg lite senare om minnen från 2013.


Hållbar Ikea kass:) Det blev ganska många kilo
tegel att vinscha med ren manpower! Alla hörntegel sku upp och alla
överlopps tegel skulle ner.

Vi hade all tur med vädret, det kunde ha regnat hela sommaren...


Nyår ska ju firas, det hör till. Nyår har aldrig varit en av mina favorit fester. Kanske för att jag är en hopplös julmänska och sätter all min energi på det, så kommer nyåret för snabbt efter jul. Kunde gärna vara en månad mellan jul och nyår, eller hur? Trots det så har jag nog haft många roliga nyår, och igår var definitivt ett av dem.


Eva hade dukat bordet så fint igen. Löparen med silverpaljetter hade jag fyndat på H&M Home, perfekt för nyårs fest!

Under tallrikarna gömde sig en lapp...
alla hade fått en uppgift de skulle utföra och helst diskret utan att avslöja sig.
Skoj, men så hemskt diskret blev det inte;) 

För att det inte skulle bli för mycket ordande och nyårs-stress så körde vi med knytkalas. Alla hämtade med sig något,  och ALLT smakade väldigt gott. Tror att Eva njöt mest av maten för det blev inte oklart att hon tyckte att maten var så JÄTTE god, ni kan ju gissa vad det stod på hennes hemliga lapp;)

Sallader, skinkfrestelse och pajer. Riktigt fräsch omväxling till all tung julmat

Till efterrätt kaffe och kaka. Denna gång blev det inte så fint dekorerad kaka, men viktigast är ju smaken!
Nästa gång kanske jag börjar baka lite tidigare så att det inte blir att fundera mitt på natten hur kakan ska se ut...

Hotdog till barnen

 Klockan närmade sig tolvslaget och alla packade på sig ytterkläder för att gå ut och smälla raketer. Ett nytt år har börjat! Hoppas 2014 hämtar med sig många nya erfarenheter och utmaningar. 
Det vet jag redan att det gör, i år börjar ju Jason skolan!


Det är en stor sak för en liten flicka som Adelie att få bli uppmärksammad av
de stora flickorna. 

Aron var oroad över att nu har nog mammorna blivit helt kollriga!


Tack till alla för en fin kväll. Tack till alla vänner och bekanta, nära och kära för det gångna året! Känner mig nog väldigt lyckligt lottad, har allt vad man behöver och ska definitivt försöka igen att sluta grubbla över vad jag inte har. Nu smyger jag till köket och tar en kopp kaffe, det kan behövas...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar