tisdag 28 januari 2014

Förberedelser

En vecka har gått igen och en ny måndag är avklarad, och också tisdagen galant. Jumppakläderna var med på måndagen och idag var det skrinnskor och hjälm som skulle packas för Jason.  Men som rubriken säger så är det förberedelser som gäller nu. Jason har hämtat hem lappar som det står att han har läroplikt för 10 år framåt och att han skall anmälas till skolan nästa månad. Före han börjar skolan på hösten behöver han lära sig skala potatis, för knyta skosnören kan han. På fredagen skall de på besök till skolan och det är S-P-Ä-N-N-A-N-D-E. Och jag känner mig plötsligt mycket äldre, jag har ju ett barn som börjar skolan. Tacka gör jag att jag kan säga att mina systrar är tonåringar, då känner jag mig lite yngre igen;)

Adelie's födelsedag närmar sig med stormfart. Vi har klistrat och klippt och nu är korten färdiga, signerade av födelsedagsbarnet. Nu är det bara att hoppas att alla kan komma!

Det skall bli kalas med 5 små prinsessor hoppas vi!


Förra söndagen satt Lisa och jag på lopptorget i Brankis och sålde bort saker och kläder vi inte mera ville ha. Blev av med en hel låda barnkläder och för dom pengarna beställde jag 3 nya plagg. Hmm, känns ju lite galet, men bättre att få någonting tillbaka iallafall!


Åt Adelie blev det en ny vårrock från Next. Tyvärr lär den passa kanske år 2016 som vårrock åt henne!
Blir dyrt att skicka tillbaka, så den får vänta i skåpet på Adelie 6 år.


Åt Jason nya träningshorts för 6 euro, också från Next. Billigt tycker jag! T-skjorta med hjärtor åt Adelie, som jag tur nog hade beställt av rätt storlek för en gångs skull...



Har nu varit utan astmamediciner i 3 veckor, och kan berätta att det börjar allvarligt kännas i både kropp och själ. Att jag på torsdagen äntligen skall till läkaren är nog en stor lättnad. Mitt huvud klarar inte av att min kropp inte orkar knappt gå upp för trappor. Hoppas på att slutet av veckan redan ser ljusare ut, det är jag övertygad om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar