torsdag 19 december 2013

Bråttom, bråttom...

Det var dags för årets sista julfest, Blåklockornas julfest, och vi kom i tid på plats. Hip hurra för det!


Jason's förskolegrupp hade sin julfest på tisdagen. Jag är helt förstummad över hur duktiga de var! Alla uppträdde så fint i deras julspel. Bäst av allt var att de hade övat bara 2 gånger! Vilken vuxen hade klarat av det? Inte jag iallafall! Det var Lucia, verser, MÅNGA sånger och dansande pepparkakor. Det var nästan som man fick hålla om tårarna, gammal som man blivit och vill lipa så lätt;) Jason var stjärngosse i Luciatåget. Till sist blev det ringlekar och julgubben som hämtade ett paket. Tror bestämt att denna julgubbe spetsat sin glögg lite för mycket... han verkade lite roligare än han brukar vara!

Min stjärngosse! (bildkvaliteten dålig då man försöker fota med telefonen...)

Onsdagen gällde det att hinna med så mycket som möjligt. Sista julklapps inköpen nu gjorda, huh! Nu gäller det bara att organisera resten som ska göras och försöka att njuta där emellan av jultiden. Idag på jobbet var det väldigt stämningsfullt med en kör som sjöng julsånger, julmat och kafferummet fullt med brinnande ljus. Det gav definitivt en annan stämning till arbetsdagen!


Från Presento fastnar det alltid nåt med, denna gång lite snören och olika band.
Det fina hjärtat hittade jag i Pentik affären och fatet från Tiimari, var de
sålde bort allt för -70%.


Skulle bara gå in till H&M Home för att köpa en löpare, men kunde förstås inte låta bli att kolla om det var något på rea på barnavdelningen... och det var det ju;)


Måste ännu få presentera vår nyaste hund, från England är den. Ju mer jag tittar på den desto mer imponerad är jag över att någon lyckats fånga blicken så bra, ser precis ut som en löwchen i ansiktet! Den har jag fått som gåva av Donna. Blev helt häpen över att få en så fin gåva! Hade aldrig själv nämnts köpa den. Thank you Donna for this pecious little lion, love it!

Engelsk handgjord Löwchen figur 

Då jag bakar limpor i köket så ser resten av familjen till att de njuter av julen. Fast Pate brukar oxå hjälpa till med att baka limpor, han får nämligen diska kärlen. Högt upskattat, för jag hatar att diska!

Mina käraste, bara Luna som fattas från bilden. Vilken tur att jag hörde att Jultomten hämtar ny pyjamas åt Jason, en med lite längre byxor;)


Imorgon ny dag och nya utmaningar, nu och sova. Säger som Adelie, Go'natt sötgullisar;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar