fredag 13 december 2013

Du och jag Phoebe

Idag fyller Phoebe 12 år! Tänk att vi levt så länge tillsammans, i gott och i ont. Jag har ju växt upp till en vuxen mänska med Phoebe och hon är definitivt min "once in a lifetime dog". Phoebe är ökänd för sina hyss, och det handlar i 100% alltid om MAT. Min veterinär gav henne diagnosen 'kulinarist', om hon inte blir serverad gott så faktiskt måste hon helt enkelt själv ta åt sig. Om de sen ligger på köksbordet eller bakom bom och lås så brukar min fiffiga hund hitta på lösningen. Hon kan gömma mat, hon kan lura av andra hundar deras mat och värst av allt, hon kan äta sånt som man inte ens kan kalla för mat. Phoebe som inte tycker om kramar eller pussar så värst, Phoebe som tycker om att rymma alltid då hon får chansen, Hon är nog ändå käraste av dom alla. Mest imponerad blir jag av att hon oftast på besök hos någon annan åstadkommer att ge intrycket om att hon är en liten duktig lydig hund. Hemma kan hon dock vara sig själv och bryr sig då blanka i vad som gäller med regler, speciellt matregler. På Villa Bärre äter först Phoebe sin egen mat på morgonen och sen alltsom oftast endel av barnens frukost, kulinarist som hon är. Envis hund till envis ägare, helt perfekt kan man väl säga!

Som vi var för 11 ½ år sedan;)

och som vi är idag! Grattis kära Fiibs, Fibuli, Fibbe, gamla tanten <3

Inte bara Phoebe som firar födelsedag, även hennes dotter Inez och sonen Mikki firade fulla 10 år den 12.december. Grattis till dem oxå!

Idag bär det åt mot Helsingfors, hundutställning ska det bli och inte bara en, utan 3 stycken. För första gången på säkert 1,5 år känner jag mig spänd och förväntansfull, känns som om jag fått tillbaka gnistan till min hobby som förut varit mig så kär. Har varit ett tungt "hund-år", speciellt  inom föreningsverksamheten och många avslutade kapitel och många besvikelser. Men nu gäller det att träffa goda vänner från runtom landet och världen! Håll tummarna uppe, för i år har vi ett fint show-team som skall representera Gwaihir's kennel http://www.gwaihirskennel.com/


Då jag är borta har resten av familjen på Villa Bärre ett ganska så fullpackat veckoslut. Moster och moffa larmerade och familjen Wickström likaså:) Har lämnat tydliga instruktioner så tror att de borde rulla på utan mig. En riktigt trevlig Lucia dag till alla!


Till sist några bilder från vår familjefotografering på sensommaren. Fotograferingen var ett presentkort av mina vänner då jag fyllde 30 år. Får vara tacksam för en så fin gåva, tack flickor! Bilderna tagna av Creatella http://www.creatella.fi









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar