söndag 8 december 2013

Söndagen, vilodagen

Igår på Jason's handismatcher hade Adelie bestämt sig att det faktiskt var så att jag lovat att vi skulle fara till HopLop efter Jason's matcher... Ja-a, de var faktiskt så att jag vid en svag stund lovat att vi ska till HopLop på lördagen. Va tänkte jag riktigt då! HopLop efter två fester bakom sig. Jag som redan hade glömt att jag lovat sånt åt henne, jag var helt 100% intälld på att sjunka djupt in i soffan efter lite mat från Venezia och en skål full med GODIS. Ahaa, man får ju int ljuga, men jag vet ju också min sötaste prinsessas svaghet, jo, just det, godis:) Vi konstaterade att nog HopLop är tyvärr stängt idag, men att vi kan gå till butiken och köpa godis och fara till HopLop imorgon. Skönt, dagen var räddad;)

Jason och resten av laget var nog väldigt duktiga på handbolls plan. Jason hade preppat sig själv och just innan vi kom till Piug konstatera han att de nog kan vinna ÅIFK! Därefter fundera han om det var barn eller vuxna de skulle spela mot? Finland mot Åbo? Nä, tränaren sa att det inte var Finland mot Åbo, utan Piffen mot resten av Finland. Några fina mål blev det och det är han väldigt stolt över.
                                                                   
                                                                       Heja Piffen!






Idag packa vi då iväg oss till HopLop, hela familjen. Med till HopLop skulle också familjen Wickström och min bor med Max och Thea. Vilken ypperlig idé vi fick med Eva att smita till Skanssi, en riktig mästarplan sku jag villa säga. Det blev att inhandla kläder åt barnen till kommande julfester. Så farligt dyrt blev det inte då största delen var köp 3 betala 2 och dessutom var Adelie's klänning på rea -50% som jag fick veta först vid kassan, hurra för det!

Skjorta och blusar från KappAhl och college byxor från Lindex. Viktigast av allt, dom dög alla åt Jason!

Klänning och blus från Lindex, skor från H&M och kjolen från KappAhl

Vilodagen till ära blev det ännu lite hundtrimning och kaffe med pepparkaks-kaka med familjen Lehtinen. Eija hämtade med sig en julkaka, så det var ju rätt så lyxigt med kaffegäster som har kaka med sig. 
För Jason och Elias var det Batman Lego spelet som gällde. 

Sötaste Fani, är nog väldigt lik sin mor Dharma

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar