tisdag 3 december 2013

Intergalaktiska snöflingor

Tisdag 3.12, dagen då jag sku hinna göra allt som står på min lista för ogjorda sysslor. Nånting gick fel och listan finns kvar. Men vad gör det, jag stötte nämligen på en hemsida var man kunde ladda ner mönster på snöflingor med Star Wars motiv! Det blev alltså garanterat besök till Tiimari, glitter och lim var på inköpslistan. Tog en kaffe på Café Nathalie och kändes nästan som om min flunssa försvann för en liten stund, alltid lika mysigt att gå på julcafé. Sen var det dags att plocka upp barnen från bantis. Idag sku Aron följa med hem med oss, och glada gossar fick jag hem. Idag var det många stora frågor, "Bor jultomten och påskharen på samma ställe?" "Vet jultomten att han ska hämta pojk-leksaker till pojkarna och flick-leksaker till flickorna?"

Limma socker var inte så enkelt som jag tänkt mig, men en fin "Clone Trooper" snöflinga blev det iallafall

Adelie's version, fin den oxå!



Tog idag en titt på min kamera i hopp om att den iallafall sku fungera. Senaste gångerna jag försökt ta bilder så har den larmat enbart Error oberoende vad jag försökt göra. Kom mig att ännu prova ifall det var fel på minneskortet. Sökte alltså fram ett gammalt minneskort och ta-da, kameran fungera igen! Så det var kortet som är sönder, inte kameran. Men oj, oj, på minneskortet fanns foton från jämt 2 år tillbaka, nämligen november/december 2011. Men kolla, jag har ju nästan glömt hur företagsam min prinsessa varit! Allt detta var i samma mapp på minneskortet....

Bilbana i Adelie's smak




Dyra rynkkrämer hjälper väl ändå inte...


Är pennorna gömda högt upp, måste man klättra högre upp


Den gången då Pate sparade en slant och köpte 8kg Basmati ris...



Fick fälla några tårar idag igen. Bland med fanns oxå bilder på Dharma;( Saknar henne, känns konstigt att inte ha henne mera hos oss. Dharma är en ängel upp i himlen som Adelie säger.

Phoebe, Luna, Dharma och Baz, min lejonflock från 2 år tillbaka


I väntan på julen...

Julgran à la 2011


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar