tisdag 10 december 2013

Sena som vanligt...

Klockan är 18.06 och vi anländer förstås 6 minuter sena istället för 6 minuter innan Bantis julfesten börjar... Finns det nåt värre än att försöka pressa så mycket som möjligt in i en halvtimme. Klockan 17.04 tar jag av mig vita rocken och är ännu hoppfull om att jag har gott om tid, bara att köpa lite bulla från butiken brevid och sen köra hem från Åbo, byta kläder åt barnen och iväg till julfesten. Vi får väl skylla på byxorna, klänningen, hårborsten, skjortan, mössan och strumpbyxorna, för det var dom som inte passa in idag, dom var helt enkelt fel. Så dit for mina extra minuter och igen kommer vi skamligt sent...och vi får rusa in till festen. Jo, vi var sist. Men jag kan ju kanske glädja dem som kom näst sist, för de kan väl tycka det är skönt att säga att de inte kom sist;) Direkt då jag fick se tre små söta Lucian komma in på scenen så glömde jag all min skam. Fick en så nostalgisk känsla att se Adelie som Lucia då jag själv varit Lucia i precis samma sal och minst lika envis som hon har jag varit. Min egen lilla envisa Lucia som int vill bli varken fotograferad eller ha håret borstat. Min dotter är envis som jag;)

"Bantis-tanterna" ville vi komma ihåg med virkade korgar med choklad i. En gemensam julgåva av Adelie och Noah
 Julfesten slutade närmare halv åtta. Julgubben hade då besökt bantis och delat lite gåvor. Barnen hade dansat ringlekar. Nu sku vi till Söderby på kvällsté för där väntade Donna och mamma på oss! Tacka gör man hundsporten då man faktiskt kan hitta goda vänner för livet. Donna som bor på andra sidan av Atlanten är nog en av dem. Hon hade dessutom med sig Star Wars figurer åt Jason och Disney Frozen dockor åt Adelie, så barnen tycker oxå det är roligt då tant Donna kommer på besök;) Ja, förresten, té blev till ett glas vin, int så illa det heller.

Sätter in här några andra handarbeten jag virkat på senaste tiden. Håller nu på med en matta som hoppeligen blir klar innan jul... men det är en hel del annat som oxå borde hinna tas itu med innan jul!

Rosa korg till Adelie för krims och krams och en korg till tamburen för nycklarna

WC-matta som numera flyttat till vardagsrummet.

En korg till moster Lisa, ärligt talat så borde jag virka MÅNGA korgar, för så MÅNGA gånger har hon ställt upp då det behövats hjälp.



1 kommentar:

  1. De e väl vad familj och mostrar är till för :)
    -Lisa

    SvaraRadera