tisdag 17 december 2013

En vecka kvar till jul...

När hann det hända? Hur kan det vara bara en vecka kvar till jul?!? Det kräver noggrann planering av tiden om man ska hinna med allt som hör till. Baka limpor, baka Paula mummis småkakor, packa julklappar, söka julgran, fixa potatislådor, kålrotslådor, handla julklappar, tvätta hundar, städa... VARFÖR alltid så sent ute;) Men tror att jag fungerar bäst under press och lite stress, så det ska nog lösa sig. Har jobbat kvällstur idag och var hemma först rätt så sent, känner mig som om jag blivit överkörd. Efter 3 dagar av hundutställning är jag utmattad, väldigt lycklig, men ack så utmattad. Jag har ju blåsor på mina knän för guds skull av att ha visat så många hundar, inte lätt att bli gammal och rostig ska jag säga! Innerst inne känner jag mig väldigt stolt och nöjd. Stolt över mig själv för vad jag har lyckats åstadkomma inom hunduppfödning. Stolt över de hundägaren som tar så bra hand om de hundar jag fött upp. Och så väldigt nöjd över att vi faktiskt vann många titlar på utsällningen, på världens största utsällning med 23000 hundar. Nöjd för att jag har så många som hjälper till när det behövs, mamma och så många andra! Men allra mest nöjd blir jag då jag ser en ung flicka krama om sin hund och jag ser hur stolt hon är över den. Vilken motivations boost jag fick för min hobby det här veckoslutet, det bara kryllar av planer i mitt huvud! Hmm, hur skall jag framföra alla mina idéer till min käraste... han upskattar ju inte alltid precis samma saker som jag gör;)


Lily med sin finaste hund lilla Myy. Såna stunder lever man länge på


 Det blev Finska Junior Vinnaren, Nordiska Junior Vinnaren och Helsingfors Junior Vinnaren 2013. 
Här några bilder på vinnarna. Men veckoslutet gick inte utan tårar. Det var dags för min mammas hund Bobby att åka iväg över Atlanten. Han stannar med vår goda vän Donna i USA några månader, för att kanske träffa några amerikanska flickor och delta på några utställningar. Spännande, men sorgligt alltid då man ska säga hejdå. 


Min och Jasons favorit, Bobby!  Numera också många andras favorit;)

Bobby's sötaste syster Milah. Milah bor i Forssa och växer upp i gott sällskap med sin 1 år gamla bästa kompis Saana. De blir säkert ett bra par i framtiden, precis som Jason och Luna! 

Milah och Bobby <3

Näst på programmet står det julfest för Blåklockorna och efter det födelsedags kalas. Presenterna är klara så vi är beredda för fest;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar